Norby pani Eestis pillid kotti

Eelmisel nädalal tuli uudis, mis jäi suures meedias tähelepanuta – Norby Telecom müüs oma võrguteenuseid pakkuvad äriüksused Eestis Linxtelecomile maha. Kuigi Norby kliente oli vaid umbes 700, kes pealegi märkavad tõenäoliselt vaid uut nime igakuisel arvel, siis märgina omab tehing suuremat tähendust – väiksemad kaovad; Eesti ettevõte müüb, välismaine korporatsioon ostab.

Norby saavutas (vähemal minu silmis) laiema tuntuse olles üks esimesi, kes hakkas WiMAX raadiosidetehnoloogial netiühendusi pakkuma. Just sellel tehnoloogial pidi peagi internet suurel kiirusel igasse metsatallu vuhisema, vaja vaid üks mast 70 km kohta püsti panna. Lisaks oli algusaegadel tegu ka väga pressisõbraliku firmaga, kes rääkis hea meelega nii oma plaanidest kui tutvustas tehnoloogiat. Suurte plaanide osaks oli ka Microlinkilt Metroo fiiberühenduste ost (mille väljaehitamise au omistab Linxtelecom oma pressiteates ekslikult ainuüksi Norbile). Kahjuks jäid Norby Telecomi suured plaanid WiMAXi arenduses toppama, loodetud edu ja suurt kliendihulka ei toonud ka koostöö Viasatiga.

Sündmuse kohta saatis firma välja järgneva ametliku pressiteate: „Telekommunikatsiooniettevõtted Linxtelecom ja Norby Telecom allkirjastasid ostu-müügilepingu, mille kohaselt Linxtelecom omandas käitistena Norby Telecomi andmesideteenuste ja IP-kõneside (VoIP) äriüksused.

Erki Urva, Linxtelecomi Baltikumi juht: “Linxtelecomi strateegiaks on areng nii läbi orgaanilise kasvu kui ka läbi valikuliste ettevõtete omandamise. Norby Telecomi äriüksused pakkusid meile huvi just seetõttu, et nad võimaldavad paremini teenindada meie sihtklientuuri – nõudlikke ärikliente ning lisaks laiendavad nad märkimisväärselt ka Linxtelecom Estonia tegevusgeograafiat. ”

Kahe ettevõtte tegevuste ja meeskondade ühendamine annab märkimisväärset sünergilist efekti. Norby Telecomi klientidele peaks see tehing pakkuma täiendavat kindlustunnet, ütleb Erki Urva tõdedes, et nad saavad osa nii Linxtelecomi rahvusvahelise võrgu võimalustest kui ka 24h klienditoe eelistest.

Kahe ettevõtte esindajate poolt allkirjastatud lepingu kohaselt lähevad kõik lepingu objektideks olnud andmeside ja kõneside äriüksustega seotud operatsioonid Linxtelecomile üle seisuga 1. juuni – see puudutab nii äriliinide tehnilist poolt, kliendibaasi kui ka inimressursse. Seega hoolitseb omandatud äriliinide jätkusuutlikkuse eest juba täna Linxtelecom.

Ostetud äriüksuste koosseisu kuuluvad enam kui 700 kliendi kliendilepingud, laiaulatuslik valguskaablivõrk Tallinnas, Tartus, Jõgeval, Paides ja Narvas, lepingud töötajate ning äripartneritega. Samas kavatseb Linxtelecom soetatud võrgu uuendamisesse investeerida lähiaegadel miljoneid kroone.

Linxtelecom on rahvusvaheline telekommunikatsiooniettevõte peakorteriga Amsterdamis ja esindustega Ida-Euroopas ja Venemaal. Ettevõtte esindused asuvad Eestis, Lätis, Leedus, Poolas, Venemaal, Ukrainas, Gruusias ja Hollandis. Linxtelecomile kuuluvad suure võimsusega veealused fiiberoptilised sidekaablid Tallinnast Helsingisse ja Stockholmi, mille kaudu toimub üle poole Eesti andmeside välisliiklusest. Tallinnas paikneb ka modernne juhtimiskeskus, milles toimub kogu Linxtelecomi rahvusvahelise võrgu haldus. Kvaliteetsete andmesideteenuste pakkujana on Linxtelecom Estonia partneriteks ja klientideks nii Eesti suuremad telekommunikatsioonifirmad kui ka erinevate ärivaldkondade ettevõtted.

2 kommentaari

  1. Mitte siiski päris tähelepanuta:
    “74-miljoni kroonise võlakoorma all ägava telekomfirma Norby Telecom endise omaniku ja suurärimehe Sammelselja pankroti väljakuulutamist nõuavad Raivo Vare ja Rein Koovi firma AS Sthenos Grupp ning endiste Skype’i asutajate ettevõte Ambient Sound Investments. Pankrotiohus ärimees Guido Sammelselg kirjutas 5. märtsil Särgava allee kinnistu ja OÜ Beta Systems päev varem asutatud Firm Hand Managemendi nimele.” http://www.arileht.ee/artikkel/471749

    ja
    “Linxtelecom Estonia ostis Norby Telecomi äriüksused” 12. juuni 2009 http://www.arileht.ee, mis on selle pressiteate põhine.

    Ise olen selle linxtelecomiga ka kokku puutunud. Küsisin neilt kunagi serveri majutamise hindu, nad asuva Sõle tänaval ja see oli täitsa sobiv asukoht. Kuid nad vaevusid tagasi helistama kirja peale umbes 9 kuud hiljem, millalgi 2009. alguskuudel. Päringu olin teinud 2008 algul ja loomulikult olin selleks ajaks lahendused leidnud ja nende vastu huvi kaotanud. Tagantjärg olen isegi rahul. Ise mõtlesin, et äkki hakkasid majanduskriisi tingimustes oma kontaktivormi läbi kammima ja siis leidsidki minu päringu, millele viimaks reageerisid.

    Väike palve seoses tsiteerimisega: kaldkirja pikalt lugemine on häiriv. Äkki kasutaks tsitaadi märgist (quote)?

    • Eelmisele kommenteerijale, Virgo Kruvele:
      Teie postitus pärineb küll Juunist, kuid puhtalt isiklikust huvist kontrollisin andmebaasi. Teie kiri saabus süsteemi 14:48 15.Jan.2008 ja korrektne vastus saadeti välja 17:08 15.Jan.2008, millele kahjuks Teiepoolset tagasisidet ei tulnud. Võimalik, et siinkohal on süüdlaseks mõni ebapädev spämmifilter, mis ei saa “ticket” süsteemidega hästi hakkama.

      Enne mitteaktiivse ticketi sulgemist baasi korrastamisel, tehti kontrolliks kõne, mille kohta on jälg: 13:14 09.Mar.2009, seejärel ticket suleti.

      Tervitades,

      Linxtelecom SD 🙂

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: