Mobiilioperaatorid karvupidi koos

Aasta või kaugemi on vaikselt tuure kogunud üks suuremat sorti kakelung mobiilsideoperaatorite vahel. Algas see kliendinumbrite avaldamisest, mida kokku liites selgus, et Eestis elab vähemalt 2-3 miljonit inimest. Siis tuli levikvaliteedi kõrvutamine koos kaheldava retoorikaga, mobiilse interneti sõda ning pidev hinnasurve ning mobiiltelefonide tootjatega suhted nagunii peale selle. Nüüd on Tele2 agressiivne reklaamikampaania ajanud Elisa suisa tagajalgadele ning täna tuli pressiteade, mis süüdistab näidete alusel konkurenti jõhkras valetamises.

Reklaamis valeväidete esitamine peaks kuuluma Tarbijakaitse pädevusse, mina soovitaks Elisal otse sinna pöörduda ning kui ka see amet rikkumised tuvastab, siis alles asja suure kella külge panema. Sest reatarbija ei saa enam ammu aru, millest jutt või kellel rohkem õigus. Ja ühe osapoole väiteid, isegi kui need on õiged ja hästi argumenteeritud, ei usaldata täielikult nagunii.

Huvitav on seekordse kakelungi valguses mõelda eri mobiilsidefirmade meediakuvandile. EMT ajab vaikselt oma Minu EMT asja, millest on kuulnud küll vist iga viimane kui koolijüts tänaseks. Arusaamisega võib olla segasem lugu ning muus osas kõvasti tagasi tõmmatud turundustegevus võib neile mõne aja pärast suisa ohtlikuks muutuda. Tele2 on suutnud samuti enda sõnumeid edastada, olgu siis isikupäraste reklaamikarakterite järjepideva kasutamise või hästi valitud “meie tegime nüüd ka” sõnumitega. Miks neid aga konkurendid niivõrd segavad, et kõigi reeglite vastaselt ja kohatult ennast nendega reklaamides kõrvutama on asutud… seda põhjust oleks kunagi asjaomastelt päris huvitav kuulda. Elisa aga kipub jääma pelgalt tülinorijaks, seda hoolimata konkurentsitult kõige aktiivsemast PR tegevusest – väike statistika minu meilboksis näitab, et Elisa on saatnud viimase aasta jooksul välja kõige rohkem pressiteateid. Lausa 2-3 korda rohkem kui ükski teine IT/Telekommunikatsioonifirma. Teenuseid võivad neil olla head, ent reklaamistrateegia nõrguke. Olgem ausad, “täissidelahendus” on raske väljagi hääldada, rääkimata mõistmisest või ihaldusväärne olemisest. Ning teiste tümitamine ei huvita õnneks või kahjuks peagi enam kedagi, vaja on ise asjad ära teha ja oma tegemised ka teistele arusaadavasse pakendisse pakkida.

Elisa pressiteade oli järgmine:
Elisa peab kahetsusega nentima, et konkureeriv operaatorfirma Tele2, kelle klientide arv on aastaga kahanenud 55 000 kliendi võrra, on viimastel nädalatel meediale edastanud valeandmeid. Tele2 valed seavad kahtluse alla kogu telekommunikatsiooni sektori usaldusväärsuse.

Toome ära konkreetsed valeväited:

1) 01.02.2010 saatis Tele2 välja pressiteate, kus tõi välja numbriliikuvuse statistika ning väitis, et eelmisel nädalal esitas avalduse oma numbri ületoomiseks Tele2 ligi 1000 inimest.

Numbriliikuvuse statistika on kõikidel operaatoritel sama ning pärit riiklikust instantsist Tehnilise Järelevalve Ametist. Tegelik number näitab, et Elisast soovis Tele2 mainitud jaanuari 4. nädalal üle minna 143 inimest ja samal ajal soovis Tele2-st Elisasse üle tulla 123 inimest. EMT-ist soovis Tele2-te numbri üle viia 182 ja samal ajal Tele2-st EMT-sse soovis oma numbri tuua 118 klienti.

2) 09.02.2010 väljastas Tele2 Eestis pressiteate, kus väitis, et on konkurentidelt viimase kahe aasta jooksul juurde võitnud juba üle 20 000 kliendi. Tele2 kontserni aastaaruande (09.02.2010) andmetel on Tele2 Eesti klientide arv aastal kukkunud 55 000 kliendi võrra. Aastal 2009 oli Tele2 Eesti klientide arv 447 000 ja aastal 2008 502 000.

3) 09.02.2010 ütles Tele2 Eesti telekomi ajaloos kõige suuremat kliendiarvu kukkumist kommenteerides, et loeb aktiivseks vaid sellist SIM-kaarti, mida on kasutatud või millele on tehtud pangalaadimine 90 päeva jooksul alates kaardikasutuselevõtust. Tele2 väitel on teiste operaatorite puhul vastav päevade arv 270.

Tegelikult loeb Elisa aktiivseks vaid SIM-kaarte, millega on tehtud vähemalt üks toiming viimase 30 päeva jooksul. See tähendab, et Elisa kliendibaasi arvestamise reeglid on oluliselt rangemad. Seega kajastab Tele2 klientide arv suures hulgas kliente, kes Elisa kliendiarvudes ei kajastuks.

Lisa kommentaar